Σάββατο 8 Μαΐου 2010

ΚΙ ΑΛΛΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ


7 σχόλια:

Dimitrios Tilis είπε...

Απο τότε που ξεκίνησα να παρακολουθώ το blog μου έκανε εντύπωση η χρωματική και τονική ομοιογένεια του συνόλου των φωτογραφιών.
Λές και έχουν βγεί απο...γραμμή παραγωγής.
Επειδή αυτό δεν έχει σχέση με τους δημιουργικούς τομείς της φωτογραφίας,
το θεωρώ προτέρημα διότι τους παροσδίδεται αξιοπιστία και σταθερότητα ποιοτικού προϊόντος.

Dimitris Kalatzis είπε...

Αγαπητέ Dimitil σε ευχαριστώ που παρακολουθείς το blog μου και σχολιάζεις τις φωτογραφίες μου. Δεν θεωρώ τις φωτογραφίες μου τέχνη, αλλά τεχνική. Κάνω έναν διαχωρισμό στην τέχνη και στην τεχνική. Τεχνική λοιπόν - πιστεύω πως είναι - η σωστή αποτύπωση αυτού που βλέπεις, δηλαδή σωστό καδράρισμα, σωστές ρυθμίσεις φωτισμού και μηχανής κ.λ.π. Όσα δεν μπορούν να επιτευχθούν την ώρα της λήψεως, μπορούν να διορθωθούν αργότερα, είτε στον σκοτεινό θάλαμο, είτε στο photoshop. Εγώ προσωπικά περνάω όλες τις εικόνες μου από το photoshop. Διορθώνω το contrast τα χρώματα και σβύνω ανεπιθύμητα στοιχεία όπως αποτσίγαρα, καλώδια, ακαθαρσίες και άλλα... Αποτέλεσμα: μία τέλεια εικόνα! Αυτό είναι τεχνική, κάτι που ο κάθε ένας μπορεί να μάθει και να εφαρμόσει. Τέχνη - στην φωτογραφία όπως και στον κινηματογράφο - θεωρώ την σκηνοθετημένη εικόνα. Την εικόνα που φτιάχνεις για να δείξεις κάτι, να πεις κάτι, να προβληματίσεις και άλλα πολλά. Η σκηνοθεσία αυτή μπορεί να γίνει πριν το κλικ ή και μετά με το photoshop το οποίο δίνει στην φωτογραφία τις δυνατότητες που έχει η ζωγραφική. Να κλείσω με ένα παράδειγμα του τί ακριβώς εννοώ: Το να καταγράψει κανείς σωστά ένα γεγονός (έναν γάμο για παράδειγμα) απαιτείται τεχνική. Σωστή επιλογή γωνιών λήψης, ρυθμίσεις, μοντάζ κ.λ.π. Τέχνη είναι να σκηνοθετήσει κανείς ένα γεγονός, μία ταινία. Η τέχνη βέβαια προυποθέτει την γνώση της τεχνικής. Έτσι λοιπόν εγώ δεν έχω εξασκήσει ακόμα την φωτογραφία σαν τέχνη. Εξασκούμαι με την τεχνική και όταν έρθει η ώρα βλέπουμε...

Dimitris Kalatzis είπε...

Κάθε είδος φωτογραφίας έχει και τον δικό του λόγο ύπαρξης. Η επαγγελματική/διαφημιστική φωτογραφία, σκοπό της έχει να κάνει δελεαστικά κάποια προϊόντα και να προωθήσει τις πωλήσεις τους. Η τουριστική φωτογραφία σκοπό της έχει να προσελκύσει τουρισμό. Η αναμνηστική φωτογραφία υπάρχει για να διατηρήσει ζωντανές κάποιες αναμνήσεις μας: πως ήταν μικρά τα παιδιά μας, τον γάμο μας, τις διακοπές μας εκείνο το καλοκαίρι κ.λ.π. Η φωτογραφία ρεπορτάζ είναι για να αποθανατίσει κάποια γεγονότα κ.ο.κ. Σκοπός των φωτογραφιών μου με τα λουλούδια είναι να δημιουργήσω όμορφες εικόνες, ευχάριστες στο μάτι. Ο κάθε αναγνώστης μπορεί να κρίνει αν το πέτυχα ή όχι. Η προηγούμενη από αυτήν ανάρτηση (με τα γκράφιτι) έθιγε κάποια κοινωνικά θέματα αλλά κανείς δεν σχολίασε, πέρασαν απαρατήρητες.
Το να παρουσιάσω φωτογραφίες αρετουσάριστες - όπως ήταν, είναι σαν να βγω κι εγώ έξω όπως ξύπνησα το πρωί: άπλυτος, αχτένιστος, αξύριστος, με τις πυτζάμες ή τα εσώρουχα... Ρετουσάρω όμως τον εαυτό μου με το να πλυθώ, να χτενιστώ, να ντυθώ με καθαρά ρούχα κ.α. Οι δε γυναίκες ρετουσάρονται πολύ περισσότερο μιας και βάφουν μαλιά, πρόσωπο, νύχια κ.λ.π.
Ο όρος δημιουργική φωτογραφία μου φαίνεται λίγο ασαφής, θα ήθελα να το συζητήσουμε...
Πάντως χαίρομαι πάρα πολύ να κάνω τέτοιες συζητήσεις, ελπίζω να έχω σύντομα και τα δικά σου σχόλια. Ευχαριστώ.

Espresso είπε...

Fantastic flowers photos!

Eva F. είπε...

Απίθανες φωτό με πολύ όμορφα χρώματα!....

Δημήτη το αρχείο που μου έστειλες δεν μπορώ να το ανοίξω...ή δεν ξέρω!....
Προσπάθησα αλλά δεν τα κατάφερα!....
Αν θέλεις πές μου τον τρόπο....
Σ΄ευχαριστώ πολύ πάντως!

Dimitrios Tilis είπε...

Είμαστε στο ίδιο "στρατόπεδο".
Κάνουμε τι ίδιο πράγμα με τη φωτογραφία,το ξέρεις,εξ άλλου,παρακολουθείς και σχολιάζεις κι εσύ το δικό μας blog.
To ίδιο,ίσως και πιο φανατικά,δεν θεωρώ την φωτογραφία τέχνη.
"Εξ απαλών ονύχων" δε του blog έγινε και μία πολύ διεξοδική συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων επί του θέματος την οποία,αν σε ενδιαφέρει μπορείς να βρείς εδώ: http://tilisphoto.blogspot.com/2009/11/blog-post_5490.html
Παρεμπιπτόντως,δεν μίλησα για δημιουργική φωτογραφία,αλλά για δημιουργικούς τομείς της φωτογραφίας,όπως επίσης ό,τι ανέφερα το ανέφερα ως προτέρημα των φωτογραφιών σου πράγμα το οποίο επαναλαμβάνω.

evelina είπε...

Δεν ξέρω πολλά απο φωτογραφία αν και μου αρέσει πολύ ,εδώ έμεινα με το στόμα ανοιχτό .Σημασία στην λεπτομέρεια ετσι δεν λένε? Αυτό είδα και εγώ .Υπέροχα χρώματα και τόσο ζωντανά που είχα την εντύπωση οτι αν απλωνα το χέρι θα τα άγγιζα